Vanaf €21.995 – Slechts 1200 stuks wereldwijd
Ultrascherpe houding & ergonomie
-Agressieve, sportieve rijpositie met clip-ons, lager stuur en meer naar achter geplaatste voetsteunen
-Ideaal voor ultieme controle op zowel straat als circuit
Geavanceerde technologie & rijhulpmiddelen
-Elektronica sportiever afgesteld dan bij de RS
-Volledig instelbare systemen:
> Engine Braking Control
> Front Wheel Lift Control (4 niveaus)
> Brake Slide Assist (exclusief in Track-modus)
-5 rijmodi: Rain, Road, Sport, Track en Rider
-Quickshifter, cruise control, keyless start en een helder 5” TFT-scherm met intuïtieve joystickbediening
-My Triumph Connectivity: navigatie, muziek en telefoon
Topklasse vering & demping
-Voor: Öhlins Smart EC3 semi-actieve vering
-Achter: Öhlins SD EC elektronisch verstelbare stuurdemper
-Ultieme controle, zowel rechtuit als in bochten
Titanium Akrapovič-uitlaat (standaard!)
-Lichtgewicht, met carbon eindkap
-Lasergeëtst logo voor dat exclusieve racegevoel
-Pure performance met een herkenbare triple sound
Rauw vermogen & prestaties
-1160cc driecilinderblok, ontwikkeld met Moto2™-ervaring
-183 pk @ 10.750 tpm (meer topvermogen)
-128 Nm @ 8.750 tpm (meer koppel, sneller beschikbaar)
-Lichtgewicht: slechts 199 kg rijklaar dankzij onder meer een lithium-ion batterij
Premium uitrusting & afwerking
-Brembo Stylema® remmen + verstelbare MCS-hendel voor topremprestaties
-Pirelli Diablo Supercorsa SP V3 banden: straatlegaal, maar klaar voor het circuit
-Exclusieve styling:
> Triumph Performance Yellow lakwerk
> Granite-accenten & witte RX-details
> Carbonfiber bodypanelen en zadel met RX-logo
> Bar-end spiegels en een strakke, minimalistische achterkant