Triumph Motorcycles is de winnaar van de prestigieuze Torrens Trophy voor zijn geweldige werk in het Moto2 Wereldkampioenschap. Triumph heeft de afgelopen vijf seizoenen motoren geleverd voor de hele Moto2-grid, waarmee het aan de wereld heeft bewezen dat zijn techniek en technologie kunnen gedijen in misschien wel de zwaarste wegraceklasse van allemaal.
Moto2 is de laatste opstap naar de MotoGP, dus de grid van 32 rijders zit vol met hongerige jonge talenten die zich door niets uit het veld laten slaan. In de vijf jaar dat Triumph Racing in de Moto2 actief is, hebben de driecilinder 765-motoren meer dan een miljoen km afgelegd, waarbij 95 race- en ronderecords zijn behaald, en hebben 21 verschillende coureurs een Moto2 race gewonnen. Geen enkel ander motorblok heeft de afgelopen vijf jaar zo afgezien en toch heeft de Triumph 765 overal uitgeblonken en uitmuntende prestaties geleverd, met een snelheid van 300 km/u op de snelste circuits van de MotoGP. Triumph Racing heeft dus een grote dienst bewezen aan de MotoGP-paddock en aan de naam Triumph, en bewijst dat een gerenommeerd merk opnieuw is opgestaan om zichzelf te bewijzen in de voorhoede van het high-performance motorrijden.
De Torrens Trophy erkent een individu of organisatie die geacht wordt een uitmuntende bijdrage te hebben geleverd aan de zaak van veilig en vaardig motorrijden in het Verenigd Koninkrijk of een uitzonderlijke bijdrage te hebben geleverd op technisch vlak om de zaak van het motorrijden in Groot-Brittannië te bevorderen of nog die blijk hebben gegeven van uitstekende vaardigheden bij internationale motorsportevenementen in het Verenigd Koninkrijk.
De Torrens Trophy werd voor het eerst uitgereikt in 1978 ter nagedachtenis aan Arthur Bourne, een motorjournalist die een column schreef onder de naam ‘Torrens’. Arthur Bourne was ook vice-voorzitter van de Royal Automobile Club. Deze wordt alleen toegekend als de Club van mening is dat de prestatie dit rechtvaardigt.